Fem orsaker till varför jag inte köper av dig

6 september 2007 at 9:51 2 kommentarer

Copywritern Jason Pedley (Words to the Wise) listar fem skäl till att folk inte vill köpa en produkt eller tjänst:

  1. Jag har inte tillräckligt med pengar.
  2. Jag behöver inte det du erbjuder.
  3. Jag har inte tillräckligt med tid.
  4. Jag tror inte på dig.
  5. Jag tror inte att det funkar för mig.

Vilket av argumenten tror du är vanligast när det gäller det du vill sälja? Vad kan du göra för att eliminera det nästa gång?

Andra bloggar om: , ,

Entry filed under: Copywriting, Marknadsföring & Reklam.

”Vi har lång erfarenhet och stor kompetens” Behöver du fler kunder?

2 kommentarer Add your own

  • 1. alice  |  6 september 2007 kl. 10:37

    jag tror att den vanligaste orsaken är att man inte behöver det du erbjuder och man litar inte på dig. jag jobbade inom telemarketing innan och då var dessa de vanligaste orsakerna. Dock lyckades jag oftast vända nej till ja och lyckas sälja in det ändå. Det gäller att hitta fördelarna med produkten, kunna läsa av människan och pussla in produkten i något av hennes delar i livet.

    Svara
  • 2. replace me please  |  26 januari 2016 kl. 6:31

    replace me please

    Fem orsaker till varför jag inte köper av dig | När du saknar ord

    Svara

Kommentera

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Nyhetsbrev

Prenumerera på e-nyhetsbrevet "När du saknar ord" här.

Twitter

Bloggar just nu

Hovrell Media

september 2007
M T O T F L S
« Jul   Dec »
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930

