Fast i nätverksträsket…?

5 april 2007 at 0:19 4 kommentarer

crowd2.jpgIkväll har jag suttit och letat kontakter på LinkedIn. Vet inte riktigt varför jag ramlade in på det, men jag läste nyligen en artikel om att den här typen av nätverkssajter kommer att bli allt viktigare framöver. Som ganska ny som företagare kan det ju inte skada heller. Två ynka kontakter hade jag på min lista, men jag såg ut att vara i ganska gott sällskap. Många av de som jag begärde att få lägga till låg på samma nivå… Av bara farten har jag registrerat mig på OpenBC också. På Shortcut är jag redan med.

Visst är kontakter det viktigaste sättet att marknadsföra sig som tjänsteföretagare, men hur mycket tid ska man egentligen lägga på att synas på olika ställen, både på nätet och i verkligheten? Man kan ju lägga hur mycket som helst av sin tid på att springa på nätverksluncher och olika föreningar? Även om det är roligt…

Andra bloggar om: , , ,

Entry filed under: Blandat, Nätverk & kontakter.

Bloggen på plats! Är du kreativ lilla vän?

4 kommentarer Add your own

  • 1. Tobias Strandh  |  5 april 2007 kl. 0:33

    Har läst om LinkedIn tidigare och nästan lagt in mig två gånger (andra gången nu när jag tryckte på din länk) men sen känt ”näe… inte ett jä#¤%la ställe till man skall se till att hålla uppdaterat 🙂

    Några bra argument emot mina funderingar här?

    Svara
  • 2. Hovrell  |  5 april 2007 kl. 0:46

    Ärligt talat har jag inga bra argument så här långt… Det vore kul att veta om det finns några solskenshistorier om folk som fått jättebra kontakter via nätet. I mitt jobb så kan jag ju i princip utföra ett helt uppdrag utan att träffa kunden eller uppdragsgivaren över huvud taget. Men samtidigt skulle det ju kännas lite konstigt.

    Fast å andra sidan har jag fått väldigt goda vänner via nätet, så varför inte jobbkontakter?

    Svara
  • 3. Tobias Strandh  |  5 april 2007 kl. 0:52

    ok, har faktiskt anmält mig nu och sitter och letar febrilt efter gamla jobb eller skolkompisar 🙂 Men å andra sidan borde man ju istället gå och lägga sig 😉

    Svara
  • 4. Hovrell  |  5 april 2007 kl. 1:10

    Ja, det är risk att du fastnar ett tag… 😛

    Svara

Kommentera

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Nyhetsbrev

Prenumerera på e-nyhetsbrevet "När du saknar ord" här.

Twitter

Bloggar just nu

Hovrell Media

april 2007
M T O T F L S
    Maj »
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30  

